CZYSTE TĘTNICE - ŻYJ DŁUGO I ZDROWO

CZYSTE TĘTNICE – ŻYJ DŁUGO I ZDROWO

Jedną z głównych przyczyn śmierci w większości krajów na całym świecie są problemy z sercem. Zatkane tętnice są  głównym czynnikiem ryzyka zarówno udaru i zawału serca, ponieważ może to zakłócać przepływ krwi w całym ciele. Głównie przyczyniają się do tych problemów zdrowotnych -niezdrowa dieta, stres i brak ruchu. W celu zmniejszenia ryzyka, trzeba dokonać drobnych zmian w diecie i stylu życia, aby żyć lepiej i dłużej.

zawalOto niektóre produkty, które mogą nam pomóc utrzymać  zdrowe  tętnice:

Woda

0,03 l wody na każdy kg masy ciała, to codzienna porcja dla każdej osoby. Zdrowa i żywa woda (z Coral Mine): Działanie:
–  reguluje pH płynów w organizmie na właściwym poziomie,
–  pozytywnie wpływa na procesy metabolizmu (wspomaga odchudzanie), układ pokarmowy, sercowo-naczyniowy, poprawia stan skóry,
–  wspomaga leczenie chorób takich, jak: choroby stawów, inne reumatyczne,
–  poprawia  elastyczność mięśni i stawów,
–  poprawia strukturę kości i tkanki chrzęstnej,
–  wspomaga leczenie chorób onkologicznych,
–  reguluje ciśnienie krwi i obniża poziom cholesterolu,
–  wzmacnia system immunologiczny.

Orzechy

Orzechy są bardzo korzystne, ponieważ zawierają omega-3 kwasy tłuszczowe i nienasycone tłuszcze. Mają pozytywne działanie dla obniżenia poziomu cholesterolu, poprawie pamięci. Orzechy i migdały są szczególnie bogate w zdrowe  tłuszcze. Jedna garść każdego dnia – to dawka dla każdej dorosłej osoby.

Owoce Persymona (kaki)

Bogate w błonnik i zdrowe, mogą pomóc obniżyć poziom cholesterolu. Te tak zwane „boskie” owoce są słodkie i smaczne, zwłaszcza jako dodatek do sałatek. Persymona (kaki) jest doskonałym źródłem witaminy A, zawiera też witaminę C i błonnik. Nie bez znaczenia jest także bogactwo związków fitochemicznych wykazujących działanie przeciwutleniające. Persymona zawiera więcej rozpuszczalnego i nierozpuszczalnego błonnika, fenoli i niektórych minerałów niż jabłko. Oprócz tego zawiera rozmaite związki fotochemiczne wykazujące działanie przeciwutleniające – należą do nich m.in. proantocyjanidyna, epikatechina oraz kwasy – galusowy i p-kumarynowy. Liście persymony stosowane są w chińskiej medycynie do leczenia rozmaitych schorzeń: gorące okłady przykłada się w miejsce ukąszenia przez węże i na podrażnioną skórę, napój z gotowanych liści służy do obniżania ciśnienia, zmniejszenia krzepliwości krwi oraz leczenia nowotworów.

Białaczka – badania wskazują, że wyciąg z persymony może silnie hamować rozwój komórek białaczki i wywoływać ich apoptozę (zaprogramowaną śmierć komórkową). Cholesterol – zaobserwowano znaczne zmniejszenie poziomu ogólnego cholesterolu, cholesterolu LDL, trójglicerydów i nadtlenków lipidowych u osób, których dieta została wzbogacona o persymonę w porównaniu z tymi, które nie spożywały owocu kaki. Kupując, wybieraj owoce okrągłe, mięsiste, o gładkiej, połyskującej skórce i głęboko czerwonym zabarwieniu. Nie powinno się kupować persymony bez zielonych liści na wierzchołku. Jeżeli owoce nie są przeznaczone do natychmiastowej konsumpcji, lepiej jest je kupić twardsze i zostawić, by dojrzały. Dojrzałe owoce persymony należy przechowywać w lodówce i zjeść  w miarę szybko, bo spleśnieją.

Kurkuma

Ta niesamowita przyprawa pomaga zapobiegać odkładaniu się  tłuszczu i zmniejsza stany zapalne tkanek. Możesz dodać kurkumę do wielu potraw, które nadaje im wspaniały smak, lub można też zrobić herbatę (napar).

Zielona herbata

Zielona  herbata ma działanie  uspokajające, a to ze względu na cetachin zawartej w liściach herbaty. W rezultacie, ten  przeciwutleniacz zmniejsza wchłanianie cholesterolu i wspiera metabolizm. Trzeba wypić nie więcej niż  1-2 filiżanek herbaty dziennie, tyle wystarczy  do zapewnienia maksymalnych korzyści.

Arbuz

Uosobieniem letniego owocu jest nie tylko orzeźwienie, ale także może pomoc w rozszerzeniu naczyń krwionośnych poprzez wspomaganie produkcji tlenku azotu. Od czasu do czasu kawałek arbuza może zdziałać cuda!

Algi

Algi są  bogatym źródłem witamin, minerałów, przeciwutleniaczy, karotenoidów i białek. Regularne spożywanie może pomóc w regulacji ciśnienia krwi i rozszerzenie naczyń, z których oba są korzystne dla obiegu. Wykazano, że osoby, które zużywają wodorostów regularnie mogą obniżyć poziom cholesterolu o 15%. Polecamy Chlorellę i Spirulinę. Chlorella zawiera włóknistą i nietrawioną przez organizm powłokę zewnętrzną oraz wewnętrzne składniki pokarmowe. Ta unikalna budowa komórkowa pozwala jej skutecznie wiązać zalegające w organizmie szkodliwe produkty przemiany materii i toksyny, od których we współczesnym świecie trudno uciec. Dodatkowo uszczelnia ona ścianki jelit, co zapobiega wtórnemu przenikaniu toksyn do organizmu. Chlorella jest przede wszystkim wspaniałym sposobem detoksykacji organizmu ze złogów rtęci, które nawarstwiają się w organizmie, jeśli posiadamy wiele starych dentystycznych wypełnień, poddajemy się różnego rodzaju szczepieniom i gdy jemy zbyt dużo ryb i owoców morza. Posiada też właściwości przeciwwirusowe, przeciwbakteryjne oraz przeciwgrzybicze. Stanowi pomoc dla ludzi z problemami wątrobowymi lub dla tych, którzy piją lub palą;   Jest bardzo pomocna dla ludzi z problemami jelitowymi, mającymi problemy z wypróżnianiem;     Jest szczególnie dobra dla ludzi potrzebujących regeneracji;  Zawiera Współczynnik Wzrostu Chlorelli -CGF, który wzmacnia układ immunologiczny; Jest doskonała w leczeniu zwyrodnieniowych niedoczynności umysłowych i nerwowych. Spirulina to także prosty, jednokomórkowy organizm. Wzmacnia odporność organizmu 40 razy bardziej niż echinacea i 20 razy więcej niż aloes. Spirulina jest niezwykle bogata w białko (trzykrotnie więcej niż w wołowinie i rybie). Białko to zawiera aż 18 rodzajów aminokwasów, dlatego jest bardzo dobrze przyswajalne. Prócz tego Spirulina zawiera duże ilości mikro- i makroelementów, witamin i kwasów nukleinowych. Porównując: 1 g Spiruliny ma tyle wartości odżywczych, co 1 kg warzyw. Spirulina dobrze się wchłania, normalizuje poziom cholesterolu we krwi. Poprawia wzrok, stan włosów i paznokci.

Żurawina

Żurawina jest bogatym źródłem witamin C i E oraz błonnika. Pierwszy z tych składników odżywczych jest naturalnym przeciwutleniaczem, który jest w stanie obronić organizm przed zniszczeniami spowodowanymi wolnymi rodnikami i czynnikami zakaźnymi – dowodzą badacze z Uniwersytetu w Maryland. Z kolei, jak podaje Uniwersytet w Kentucky, wysokie spożycie błonnika powiązane jest z obniżonym ryzykiem choroby wieńcowej serca, zawału, nadciśnienia, cukrzycy, otyłości i niektórych chorób żołądkowo-jelitowych. Wpływa także na obniżenie ciśnienia tętniczego krwi, poziomu cholesterolu, poprawia wrażliwość na insulinę i wspomaga utratę wagi u osób otyłych. Dzięki kolejnemu antyoksydantowi – witaminie E – organizm jest w stanie opóźnić lub uchronić się przed chorobami przewlekłymi związanymi z wolnymi rodnikami. Żurawina reguluje szereg czynników związanych z zawałem serca i udarem mózgu. Poprzez zmniejszanie poziomu cholesterolu i ciśnienia tętniczego krwi, owoc ten może powstrzymać formowanie się płytek miażdżycowych, miażdżycy, stresu oksydacyjnego i innych komplikacji związanych z chorobami sercowo-naczyniowymi. Poprzez wspieranie funkcji śródbłonka, żurawina zmniejsza sztywność tętnic.

Szpinak

Szpinak pomaga oczyszczać tętnic i obniżenia ciśnienia krwi. Jest bogatym źródłem potasu i kwasu foliowego. Spożywanie szpinaku  pozwoli obniżyć ryzyko zawału serca i tkanek mięśniowych wsparcia. Wykazano, że gdy chodzi o produkty bogate w żelazo, to szpinak zawiera jego ogromną ilość, więc warto spożywać go przy takiej chorobie jak anemia. Jest też źródłem wapnia – budulca kości. Poza tym, zawiera witaminy: C, E, K, B1, B2, B6, oraz składniki wspomagające nasz organizm – jod, mangan czy karoten. Szpinak jest bogaty w antyoksydanty, które wspierają naturalne mechanizmy obronne naszego organizmu. Naukowcy udowodnili również, że opóźnia on procesy utraty pamięci, czyli przeciwdziała postępowi choroby Alzheimera. Jedzenie szpinaku chroni też przed inną chorobą starczą – chorobą Parkinsona.

Oliwa z oliwek

Tłoczony na zimno olej z oliwek dostarcza organizmowi zdrowych tłuszczów i obniża cholesterol, dlatego Grecy i Włosi używają go od czasów starożytnych. Może zmniejszyć ryzyko zawału serca nawet do 41%.

Cóż, masz szeroki wybór produktów spożywczych, tych wymienionych i wiele więcej (dieta bogata w warzywa),które są korzystne dla zdrowia serca, więc wszystko zależy od Ciebie. Zdrowa dieta – to dłuższe i szczęśliwe życie bez chorób. Więcej na www.magic-water.pl