4 powody otyłości brzusznej

4 powody otyłości brzusznej

Otyłość brzuszna jest najgorsza ze wszystkich typów otyłości, ponieważ wcześniej czy później prowadzi do zaburzeń przemiany materii, gospodarki lipidowej, cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, które składają się na zespół metaboliczny. Tłuszcz na brzuchu w połączeniu z nadciśnieniem albo z cukrzycą zwiększa ryzyko powikłań chorób sercowo-naczyniowych, co prowadzi do zawału serca czy udaru mózgu. Otyłym osobom żyje się trudniej. Są mniej sprawne ruchowo, często nieakceptowane przez środowisko, częściej chorują, mają wady postawy, zaburzenia psychiczne, są po prostu nieszczęśliwe.

otyloscPrzyczyny powstawania tłuszczu
Wielu ludzi, którzy mają problem z nadmiarem  tłuszczu na brzuchu, pomimo tego, że  poświęcają dużo czasu  na pozbycie się tkanki tłuszczowej,  stosują diety, nie potrafią schudnąć i pozbyć się tłuszczu oraz swoich kompleksów.

Ten problem można łatwo rozwiązać, jeśli zidentyfikujemy przyczynę. Oto 4 rzeczy, które sprawiają, że Twój brzuch obrasta w tłuszcz.

Dieta bogata w węglowodany i cukier

Dieta, która składa się w dużej ilości z węglowodanów i cukrów,  jest jedną z głównych przyczyn nadmiaru tłuszczu brzucha. Spożywanie takich pokarmów, zwłaszcza jeśli towarzyszy temu siedzący tryb życia, jest odpowiedzialny za spowodowanie odkładania tłuszczu, skoki insuliny i wielu innych efektów ubocznych, które przyczyniają się do tycia i rozwój tkanki tłuszczowej w jamie brzusznej. Aby schudnąć, należy zastąpić węglowodany i cukry zdrową, ekologiczną żywnością, a także produktami bogatymi w białko i zdrowe tłuszcze.

Jedzenie niezdrowej żywności

Spożywanie roślin, które są uprawiane przy użyciu pestycydów i innych szkodliwych substancji chemicznych może powodować wiele niepożądanych problemów zdrowotnych, w tym nadmiar tłuszczu na brzuchu.

Jeśli chcesz  usunąć nadmiar tłuszczu, toksyny i odpady z organizmu, należy najpierw oczyścić organizm Colovadą Plus, potem zmienić nawyki żywieniowe i spożywać żywność ekologiczną.

Bakteryjny przerost jelita cienkiego

PRZEROSTPrzerost bakteryjny w jelicie mogą powodować różne problemy trawienne, takie jak wzdęcia, zespół nadwrażliwości jelita grubego, zaparcia i biegunki, upośledzenie wchłaniania jelitowego. W prawidłowych warunkach jelito cienkie człowieka zawiera niewielką liczbę bakterii. Stan, w którym w tej części jelita pojawia się duża ich liczba, nazywamy zespołem rozrostu bakteryjnego.

Wszystkie te symptomy często prowadzą do otyłości i nadmiaru tłuszczu na brzuchu. Przyczynami nadmiernego rozrostu bakterii w jelicie cienkim mogą być: zahamowanie wydzielania kwasu solnego w żołądku, zmiany anatomiczne w przewodzie pokarmowym, będące następstwem choroby lub operacji brzusznej  oraz zwolnienie perystaltyki jelitowej w przebiegu różnych chorób ogólnych i chorób układu trawienia, co prowadzi do otyłości.

Rozwiązaniem jest dieta – która obejmuje ryby i białe mięso, warzywa strączkowe oraz wszelkiego rodzaju owoce i warzywa. Poprzez wyeliminowanie wszystkich przetworów mlecznych, zbóż, czerwonego mięsa, rafinowanych cukrów i przetworzonej żywności dajesz jelitom możliwość odpoczynku od alergenów, białek, tłuszczów oraz prostych i złożonych cukrów powodujących problemy i ułatwiających namnażanie się szkodliwych bakterii.

Zaburzenia hormonalne
Brak równowagi hormonalnej jest jedną z najczęstszych przyczyn nadmiaru tłuszczu na brzuchu. Obejmuje to brak równowagi hormonów nadnerczy, płciowych, mózgu i trzustki.

Hormony są niezbędne do regulowania procesów metabolicznych i spalania węglowodanów i tłuszczu. Funkcjonowanie tylko jednego z tych czynników nie pozwala na sprawne funkcjonowanie organizmu, ponieważ wszystkie hormony współdziałają ze sobą.

Jeśli cierpisz na zaburzenia hormonalne, to prawdopodobnie będziesz przybierać na wadze. Jeżeli posiadasz otyłość brzuszną, pojawia się pytanie – co dalej? Dalej łatwo nie będzie, jeżeli jednak jest konsekwencja i determinacja, to można pozbyć się otyłości brzusznej. Jedną z najlepszych metod jest  modyfikacja zwyczajów żywieniowych i stylu życia. Walka z nieprawidłowymi przyzwyczajeniami przypomina często walkę z  nałogiem (typu papierosy czy alkohol) i wymaga metod stosowanych w przypadku wychodzenia z nałogu.

Zaleca się:
•    zwiększenie poziomu aktywności fizycznej
•    zmniejszenie kaloryczności (wartości energetycznej) diety

Ważne jest tylko, aby nowe nawyki „weszły w krew” i były systematyczne, wspierane przez najbliższych i znajomych.

Więcej na temat zdrowia i zdrowego stylu życia na www.magic-water.pl