Drzemka w ciągu dnia - codziennie

Drzemka w ciągu dnia – codziennie

Zazwyczaj organizujemy drzemki dla przedszkolaków, a nie wiemy, jak wiele korzyści mogą przynieść nam- dorosłym. W Polsce tylko ok. 40 % ludzi dorosłych stosuje regularne drzemki.

drzemkaDrzemiąc jedynie 10 minut dziennie, możemy dużo zyskać dla swojego zdrowia i sami mieć wpływ na swoje samopoczucie. Oto kilka korzyści z drzemki w ciągu dnia:

Poprawa funkcji poznawczych

Sen wpływa na naukę i zdolności poznawcze, zatem nic dziwnego, że drzemka minimum 10 minutowa pomaga, jak udowodniono w zwiększeniu zdrowia umysłowego i lepszego funkcjonowania przez okres do 24 godzin.

Zdrowe serce

Regularne drzemki, co najmniej 3 razy w tygodniu przez 30 minut, pomogą Ci w przyszłości uniknięcia problemów z sercem. Udowodniono, że w krajach, gdzie „ucina się” kilkuminutową drzemkę odnotowano zmniejszenie chorób niedokrwiennych serca oraz wieńcowych. Wygląda na to, że warto chociaż na chwilę zdrzemnąć się w ciągu dnia.

Redukuje stres i niepokój

Zmęczenie powoduje stres, który również sprawia, że jesteś coraz bardziej zmęczony. Więcej snu i lepszej jakości sen powoduje złagodzenie napięcia i niepokoju w organizmie.

Poprawia sprawność fizyczną

Sportowcy, którzy biorą krótkie drzemki mają lepsze wyniki, nawet krótki sen w ciągu dnia poprawia umiejętności motoryczne i szybkość reakcji, dlatego też piłkarze i wielu czołowych sportowców  tak chętnie korzysta z nich w ciągu dnia. Drzemki nie są jednak zarezerwowane tylko dla sportowców i przedszkolaków, korzystajmy wszyscy dla lepszego samopoczucia i zdrowia.

Kilka porad dla lepszej drzemki:
1.    Używaj czasomierza, aby nie przespać dłużej w ciągu dnia.
2.    Drzemka powinna wynosi od 5-45 minut.
3.    Zawsze okrywaj się kocem, aby nie tracić ciepła podczas drzemki.
4.    Trzymaj głowę na wzniesieniu, najlepiej na ramieniu/oparciu kanapy lub na poduszce.
5.    Połóż się w chłodnym i zaciemnionym pokoju. Ciemny pokój spowoduje lepszy sen.
6.    Połóż się po południu i najlepiej po jedzeniu. Przed południem i na koniec dnia nie jest wskazane, ponieważ to może zburzyć Twój plan dnia.
7.    Dobrze jest wypić filiżankę herbaty lub kawy przed drzemką, po kilku minutach kofeina zacznie działać i to pomoże Ci lepiej funkcjonować po drzemce.
8.    Słuch swojego organizmu, to on C wskaże ten moment, kiedy powinieneś się zdrzemnąć.

Mamy nadzieję, że od jutra zaczniesz efektywnie wykorzystywać czas w ciągu dnia na drzemkę i dzięki temu szybciej zregenerujesz swój organizm. Życzymy zdrowia!